Solsätra

Vet ni vad jag har gjort?

I lördags så hade jag och min syster inget att göra, så vi fick en inpuls om att åka till vårat gammal stall och hälsa på Perla. Jag tog hand om henne inprincip varje dag i nästan ett helt år förut, men sedan skulle hon säljas, men jag fortsatte rida på henne då och då (för hon stod kvar i samma stall) men sedan vart vi tvunga att byta stall för dom skulle riva det.
Detta har sen aldrig hänt, så stallet och gården står kvar, helt orört, och hon som numera äger Perla står kvar (eftersom att hennes hus ligger på gården) och har köpt en till häst som ger henne sällskap.
Hur som helt så åkte vi dit för att se hur det såg ut på Solsätra Gård och för att hälsa på Perla.

Usch, innan jag öppnade bildörren och klev ur bilen så fick jag som en tjock klump i magen. Allt var så dött.
De flesta små vägar hade växt igen, stallet var helt förfallet och skulet hade brakat in helt.
Kändes som att tiden stod helt stilla där, för det var så öde.
Saknar den gården rätt så mycket. Stod där i cirka 2-3 år, så jag kan knappt tänka mig hur min syster kände som stod där i över 10 år typ!
Aja, det är bra där vi står nu också, så man får tacka för alla roliga saker som hänt och bara hoppas på nya, visst? ;)

Några bilder på mig och Perla genom åren, hahah.
(här var jag inte stor, haha)






och en till bara för att hon och Todvigg e så fina!

Kommentarer
Postat av: elina

aw taack!:D

2011-04-18 @ 20:15:45
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: rebecca

ställ gärna upp i min bloggtävling, vinn ett putskit till hästen till värde av ca. 200 kr :)

2011-04-18 @ 20:54:25
URL: http://weestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0